Digital Professional: Longhow Lam



Wie ben je en waar werk je?

Ik ben Longhow Lam, het makkelijkst onthoud je mijn naam door in het Engels how long te roepen en dan om te draaien. Ik ben als datascientist werkzaam bij Jibes. Wij helpen bedrijven nuttige en toepasbare informatie te halen uit data.


Welke innovatie gaat de digitale wereld schokken de komende twee jaar?
Slimme vertaal-technologie gaat zich denk ik – en hoop ik - zo ontwikkelen, dat het echt makkelijk te gebruiken wordt in het dagelijks leven. Ik spreek geen Chinees meer maar als ik mijn tante bel zou het gesprek real-time vertaald worden, zodat we met elkaar kunnen communiceren.

Wat is de voornaamste eigenschap om een goede ‘digital pro’ te zijn?
Goed kunnen begrijpen wat het business probleem is en waarom iemand iets vraagt. Dat is belangrijker dan de techniek. Als je goed doorvraagt kom je er vaak pas achter wat het werkelijke probleem is en daar wil je natuurlijk meteen aan werken. Daarnaast is het in mijn vakgebied belangrijk dat je heel goed data uit allerlei systemen kunt halen en bij elkaar kunt brengen.

Waar haal jij je vakinformatie vandaan?
Ik kijk vaak op R-bloggers, kdnuggets, datanami. En ik zit regelmatig twitter af te struinen met hastags zoals #datascience en #rstats.

Op welke social media ben je actief?
Op LinkedIn, ik plaats af en toe een luchtige bijdrage op het gebied van data analyse, zie https://www.linkedin.com/today/author/longhowlam
Ik twitter af en toe, en ik plaats soms wat dingen op mijn Wordpress blog, https://longhowlam.wordpress.com/

Welke app(s) vind je zakelijk onmisbaar?
Agenda app, Parkmobile

Welke app(s) vind je privé onmisbaar?
Google maps, het weer, Parkmobile

Wat is voor jou de belangrijkste zakelijke uitdaging in 2016?
Bedrijven helpen die nu nog weinig data-gedreven handelen. Laten zien dat je met kleine stappen al hele leuke resultaten kunt bereiken.

Doorgeefvraag

In de vorige editie stelde Herinke Reinhardt (Manager Consumer Insights De Persgroep) de volgende vraag:

Naast ontelbaar veel digitale succesverhalen zijn er ook blijkbaar tegenstrijdige ontwikkelingen zoals de in 2015 dalende omzet van E-readers en de heropstanding van de vinyl plaat. Wat zijn potentiele triggers van deze “tegenbeweging”?
Tja, ik zou nooit een e-reader kopen, want wat ik wil lezen, dat kan ik ook op mijn iPad doen, dus waarom zou ik dan nog een extra apparaat kopen? Vinyl platen heb ik ook niet, want ik luister alles op spotify, maar hier snap ik de nostalgische waarden nog wel. Zoals ik laatst ook weer "slow-koffie" ben gaan drinken. Dus zo'n apparaat met een papieren filter waar je gemalen koffiepoeder in doet...:-)

Welke vraag zou jij de volgende digital pro in deze rubriek willen stellen?
Wat vind je van het fenomeen start-up? Zou je met jouw kennis zelf een start-up beginnen?


Digital Professional is een terugkerende rubriek van 227 Media waarbij we een Digital Pro uit de media, die wij bemiddeld hebben, aan het woord laten. 

 


Longhow is één van de data scientists die in de afgelopen tijd door ons is geplaatst. Mediabusiness wordt in hoog tempo meer datagedreven en daarmee neemt de vraag naar dataprofessionals in hoog tempo toe. Met 227 Data Scientists spelen we in op deze ontwikkeling. Ben jij een data scientist en behoor je tot de top van je vak? Dan willen we graag kennis met je maken! Ben je als opdrachtgever op zoek naar dé kandidaat voor je data driven business, dan helpen we je natuurlijk ook graag.

Op onze website www.227datascientists.nl vind je meer informatie.


 


227 MEDIA

Villa Anderstein
Andersteinweg 2
3953 BA Maarsbergen
0343-461255
info@227media.nl
routebeschrijving

OTYS Recruiting Technology © 227 Media | Sitemap