Eerste kennissessie Never Stop Learning groot succes!


Met als doel trends en ontwikkelingen met vakgenoten te bespreken, organiseerde 227 Media in het voorjaar 2016, een kennissessie met als thema Never Stop Learning.

 

Het werkveld Learning is breed en enorm in beweging. Door de toenemende digitalisering verandert niet alleen het leergedrag maar ook de eisen die aan leermiddelen worden gesteld en zijn bedrijven continue op zoek naar nieuwe verdienmodellen. Educatieve uitgevers zijn versneld aan het innoveren. Nieuwe toetreders en startups vinden hun weg naar de markt. E-learning is inmiddels vakvolwassen en groeit. In een tijd waarin alles snel verandert is het noodzaak voor bedrijven hun medewerkers zich actief te laten ontwikkelen. Kortom, een prachtige aanleiding voor een kennissessie en kruisbestuiving tussen diverse vakgebieden.

Om meer contacten in en kennis van het speelveld en de marktontwikkelingen op te doen, nodigde 227 Media enkele sprekers en vakgenoten uit. Voor ogen stond een kleine kennissessie met veel diepgang en ruimte voor interactie. In de aanloop naar het evenement, schreven meer dan 100 vakgenoten zich in! Een overweldigend aantal en we zagen daarin de diversiteit terug van functionarissen.

Denk hierbij aan onder meer:

  • Digital Learning & Development specialisten, consultants; 
  • Business development managers, productmanagers, E-publishers, managers binnen de educatieve uitgeverij; 
  • Programma managers innovatie of learning specialisten; 
  • Directieleden binnen de learning industrie; 
  • Managers Educatie, Digital learning experts; 
  • HR-managers, L&D managers.

Verrassend: bij de netwerk gelegenheid na 17.00 uur bleven de gasten nog lang geanimeerd borrelen. De kruisbestuiving tussen diverse vakgebieden bleek bijzonder verrassend. Uitgevers van educatieve producten discussieerden met e-learning consultants. Webinar specialisten kletsten met manager L&D van een groot trainingsinstituut. Manager Innovatie in gesprek met learning engineer. De dwarsdoorsnede van profit/non-profit, van onderwijs naar corporate trainingmarkt, werd als zeer positief ervaren. Pas om 19.30 sloten de deuren zich achter de laatste gast.

Sanne de Kemp, van 227 Learning, opende de middagsessie met haar visie op de digitale transformatie, technologisering en veranderende functieprofielen binnen het brede vakgebied Learning. Ze deed een vooronderzoek “L&D in 2020” en behandelde de uitkomsten hiervan. Denk aan de shift van I-learning naar We-learning, Learning content communities, maar ook de trend dat we in een verandering van tijdperk leven wat een enorme impact heeft op de mensen die nu werkzaam zijn in het Learning veld.

Sven Duppen, Linkedin, nam het stokje over op het podium met het thema “Werken & leren in de toekomst”. Sven presenteerde de insights van één van ‘s werelds grootste sociale netwerken met 400 miljoen leden. Linkedin nam in 2015 voor 1,5 miljard dollar online leerplatform Lynda.com over. En bevestigt hiermee het toenemende belang van permanent, digitaal en flexibel leren. Sven belichtte onder meer de thema’s: 

  • Hoe kan jouw organisatie een kwalitatief publiek bereiken en aantrekken met Linkedin?
  • De inzet van technologische tools in leertrajecten; 
  • Content marketing tips voor HR/L&D.

Spreker nr. 3 was Daan Assen, founder Startersquad, EdTech ondernemer. Daan studeerde Educational Science & Technology (Universiteit Twente) en heeft ca. 20 jaar ervaring in e-learning en LMS-software. Momenteel is hij als co-founder betrokken bij Ucourse & SwipeGuide. Ucourse is een social learning platform voor trainers. SwipeGuide is een mobile app voor visuele stap-voor-stap instructie. Daan nam ons mee in het innovatietraject van Ucourse van de customer discovery fase onder trainers, HR en L&D managers tot de lancering van het platform in 2015 en gaandeweg liet hij een aantal trends de revue passeren op het gebied van online leren:

  • Welke wensen sprak de HR-manager en trainer uit?
  • En welke wensen uitte de werknemer?
  • Hoe kom je van idee tot prototype?
  • Hoe test je of jouw oplossing werkt?

Emiel Ubink, ThiemeMeulenhoff, als 4e spreker behandelde het vraagstuk “Gaat open content onderwijs & training vervangen?”. Emiel werkt aan innovatie van leren en leermiddelen bij ThiemeMeulenhoff, een educatieve uitgever die zich ontwikkelt tot een learning design bedrijf. Daarvoor werkte hij ruim 8 jaar bij TNO Human Factors. Hij heeft cognitieve kunstmatige intelligentie gestudeerd. Emiel deelde zijn kennis over: 

  • De voor- en nadelen van open content; 
  • Het belang van learning design en de relatie met open content; 
  • De veranderende rol van de uitgever.

Stef Löhr, partner van 227 Media, was moderator van de middag en sloot samenvattend af. Velen waren het erover eens: voor herhaling vatbaar!

Wilt u de presentaties ontvangen, stuur ons even een mail. Wilt u op de hoogte blijven van of meedenken over toekomstige evenementen van 227 Learning op het Learning vlak? Volg dan de Linkedin groep Dutch Learning Professionals of mail saskiablom@227learning.nl.

 


227 MEDIA

Villa Anderstein
Andersteinweg 2
3953 BA Maarsbergen
0343-461255
info@227media.nl
routebeschrijving

OTYS Recruiting Technology © 227 Media | Sitemap