Hoofd Publiciteit Literatuur en Non-fictie (VERVULD)

Voor onze opdrachtgever, Meulenhoff Boekerij te Amsterdam, zoeken wij een

Hoofd Publiciteit Literatuur en Non-fictie (36 uur)

Amsterdam
Marketing - algemeen Publishing - algemeen PR/Communicatie Manager PR/Communicatie medewerker MarCom (manager) Marketeer
Vast
HBO WO HBO/Academisch Academisch
€ 3000 - € 4000 € 4000 - € 5000
36 uur 40 uur
Nieuw

Hoofd Publiciteit Literatuur en Non-fictie (36 uur)

Voor onze opdrachtgever, Meulenhoff Boekerij te Amsterdam, zoeken wij een

Hoofd Publiciteit Literatuur en Non-fictie (36 uur)

De functie

Je bent binnen de afdeling Marketing en Publiciteit samen met je collega verantwoordelijk voor de publiciteitsplannen voor de auteurs en titels van de fondsen Meulenhoff Fictie en Meulenhoff Boekerij Non-fictie en voert deze uit. Je onderhoudt een breed netwerk in de media en met culturele organisaties, je schrijft wervende persberichten waarmee je veel free publicity genereert en je bent het aanspreekpunt voor onze auteurs uit binnen- en buitenland.

Je coördineert auteursbezoeken, organiseert boekpresentaties en publieke evenementen in samenwerking met culturele organisaties, begeleidt auteurs bij (media-)optredens, analyseert marktgegevens en houdt de projectbegrotingen in de gaten. Daarnaast geef je leiding aan de medewerker marketing en publiciteit van de fondsen Meulenhoff Fictie en Meulenhoff Boekerij Non-fictie.

Binnen de afdeling werk je nauw samen met het Hoofd Marketing en Hoofd Online marketing.

Functie eisen Hoofd Publiciteit Literatuur en Non-fictie (VERVULD)

Wie ben jij?

Je bent stressbestendig, collegiaal en positief ingesteld, en weet met je enthousiasme auteurs, journalisten, redacteuren en andere personen binnen de mediawereld snel voor je te winnen. Je hebt een groot pr-netwerk en krijgt energie van samenwerken met auteurs, redactie & uitgever en sales.

Profiel en competenties

  • Minimaal 6 jaar werkervaring in soortgelijke functie in het boekenvak of media
  • Een relevant pr-netwerk
  • Affiniteit met literatuur en auteursbegeleiding
  • Interesse in en ervaring met (online) marketing en social media
  • HBO werk- en denkniveau
  • Uitstekende beheersing van het Nederlands en Engels
  • Je bent organisatorisch sterk, opereert goed zowel zelfstandig als in teamverband en bent markt- en resultaatgericht
  • Je bent creatief en flexibel en een leuke, betrokken collega

Bedrijfsprofiel

Meulenhoff Boekerij is een van de grootste boekenuitgeverijen van Nederland en publiceert onder twee merken boeken (folio-, e- en audioboeken) van hoge inhoudelijke en commerciële kwaliteit.

Meulenhoff (opgericht in 1895) staat voor een lange historie in kwalitatief hoogstaande literatuur en non-fictie die zich onderscheiden in stijl en kwaliteit. Naast het Nederlandse Meulenhoff-fonds (met o.a. Hendrik Groen, Tim Hofman, Clairy Polak, Marcel van Roosmalen, Mischa Blok, Paul Haenen, Eva Hoeke, Teun van de Keuken, Matthijs van Nieuwkerk, Rob Kemps en Aukelien Weverling) is Meulenhoff uitgever van vele internationale schrijvers als Laurent Binet, John Boyne, Jesús Carrasco, Ta-Nehisi Coates, Lena Dunham, Amanda Gorman, Honorée Jeffers, Min Jin Lee, David Mitchell, Javier Marías, Tommy Orange, Benedict Wells, en vele Nobelprijswinnaars waaronder Primo Levi, Gabriel García Márquez, Wisława Szymborska, Mario Vargas Llosa en Abdulrazak Gurnah.

Boekerij (opgericht in 1945) is een dominante speler in fictie en non-fictie voor een breed lezerspubliek en richt zich vooral op romans, thrillers, fantasy, en bij non-fictie op waargebeurde verhalen, actuele thema’s, cadeauboeken en inspirerende non-fictie. Boekerij is het huis voor succesvolle auteurs als Corina Bomann, Robert Bryndza, Harlan Coben, Diana Gabaldon, Tim Ferriss, Ken Follett, Lois P. Frankel, Nicci Gerrard, Isa Hoes, Merlijn Kamerling, Stephen King, Jackie van Laren, Charlotte de Monchy, Santa Montefiore, Kate Mosse, Thomas Olde Heuvelt, Christopher Paolini, Julia Quinn, Haemin Sunim en J.R.R. Tolkien.

Meulenhoff Boekerij wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Een organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers gebruikt om betere resultaten te halen.

Voor informatie en sollicitaties kunt je je wenden tot Klaas de Boer, senior consultant bij 227 Media. klaasdeboer@227media.nl of 06512826760.

Arbeidsvoorwaarden

Wat wordt geboden?
Bevlogenheid is kenmerkend voor alle collega’s van Meulenhoff Boekerij. En dat merk je aan de informele maar commerciële werkomgeving. Er is ruimte voor eigen initiatief, om kleur te geven aan wat je doet, plezier te hebben in je werk en een bijdrage te leveren aan de organisatie.

Kernwaarden zijn: ondernemerschap, samenwerking, kwaliteit, inclusie, creativiteit en continuïteit.

Naast deze inspirerende werkomgeving en uitdagende functie:

  • Salariëring volgens de cao voor het Uitgeverijbedrijf; inschaling is afhankelijk van ervaring, opleiding en leeftijd.
  • Een flexibel pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een persoonlijk keuzebudget waarmee je onder andere kunt sparen voor extra verlof of je (vakantie)geld op een door jou gekozen moment kunt laten uitbetalen.
  • Een geweldig uitzicht over Amsterdam vanaf de 16e etage van de Mondriaantoren.
  • Leuke collega’s!

Hoofd Publiciteit Literatuur en Non-fictie (VERVULD)
Meer informatie? We bellen je terug

Let's get in touch

Bel mij terug

Hi there!

Heb je nog geen account?
Maak er dan direct één aan!

Schrijf je in

227 Media gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.